Er du i tvivl ring da på
tlf. 50 72 93 40

Kræft og Zoneterapi

Det har mange konsekvenser at leve med en kræftsygdom, både fysisk og psykisk. For mange betyder det ændrede livsvilkår resten af livet, ikke mindst at man skal leve med de bivirkninger og senfølger, som følger med sygdommen og den traditionelle kræftbehandling.

De typiske gener man kan have er smerter, kvalme, depression, angst og bekymring, træthed, nerveforstyrrelser, åndenød, søvnløshed jog forstoppelse.

Det er ofte muligt at få en bedre livskvalitet ved at supplere den traditionelle kræftbehandling med anden behandling, eks. Zoneterapi.

Selve behandlingen med zoneterapi kan ikke helbrede, men den kan være med til at lindre de bivirkninger der ofte følger med af den traditionelle behandling. Og det betyder rigtig meget i den situation, hvor det kan være svært at se fremad.

Zoneterapi under indlæggelse

Alle har ret til for egen regning at tilkalde en behandler under indlæggelse på sygehuset, og man kan give zoneterapi.

Hvordan virker Zoneterapi?

Zoneterapi stimulerer relevante zoner på kroppen, og på den måde fjernes de energiblokeringer der måtte være. Det betyder at cirkulationen øges, impulser i nervesystemet øges, kredsløbet og immunforsvaret styrkes, og lymfe- og affaldsstoffer bliver mindre, klienten slapper bedre af og får ro og det kan give større livskvalitet.

Med andre ord så styrkes kroppen og forbedres til den forestående traditionelle behandling som f.eks. kemoterapi og strålebehandling.

Kan effekten af zoneterapi måles?

På det amerikanske Memorial Sloan-Kettering Cancer Center i New York, som har en stor kræftafdeling, er zoneterapi den mest benyttede terapiform. Her har man god erfaring med, at netop denne form for terapi kan give en højere livskvalitet for størstedelen af patienterne. Især lindringer af bivirkninger kan afhjælpes med zoneterapi.