Er du i tvivl ring da på
tlf. 50 72 93 40

Zoneterapi og allergi

Næsten en million dansker lider af en eller anden form for allergi. Det kan f.eks. vise sig som høfeber, nældefeber, eksem eller mavegener. For mange er det ofte i foråret der er flest symptomer, hvor pollen kan provokere kraftigt.

Allergi opstår, når kroppen bliver overfølsom overfor et stof, f.eks. pollen eller dyrehår. Dermed danner kroppen antistoffer mod stoffer i omgivelserne, som normalt ikke er skadelige. Der sker en overreaktion i kroppens immun system.

Det er selvfølgelig bedst at undgå de forskellige stoffer som udløser allergien, for at mindske symptomerne. Men det er også muligt at supplere allergibehandlingen med zoneterapi.

Både immun systemet og nervesystemet er påvirket, så der opleves også bekymring og stress, samt træthed og mangel på energi.

Zoneterapi kan lindre på syptomerne, men selvfølgelig ikke helbrede den allergiske lidelse, som hvis den ikke behandles, kan udvikle sig til astma.

Hvordan virker zoneterapi?

Zoneterapi stimulerer relevante zoner på kroppen, og på den måde fjernes de energiblokeringer der måtte være. Det betyder at cirkulationen øges, impulser i nervesystemet øges, kredsløbet og immunforsvaret styrkes, og lymfe - og affaldsstoffer drænes væk. Resultatet viser sig ved at ubehagelige symptomer bliver mindre, klienten slapper bedre af og får ro og det kan give større livskvalitet.

Med andre ord så styrkes kroppen og hjælpes til selvhelbredelse

Zoneterapi er risikofrit